یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران:

تصمیمی برای تولید تجهیزات وایمکس نداریم

تزئيني

یکشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۶:۰۰


به گفته مدیرعامل کارخانجات مخابراتی ایران این شرکت قصد ورود به تولید تجهیزات فناوری وایمکس را در آینده ندارد.

 وایمکس نیوز- علی همتی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: کارخانجات مخابراتی قصد ندارد در زمینه تولید تجهیزات و فناوری‌های مخابراتی سرمایه گذاری کند و این موضوع در مورد تجهیزات اینترنت پر سرعت بی سیم (وایمکس) مصداق دارد.
وی ادامه داد: کارخانجات مخابراتی تاکنون فقط توانسته در زمینه نصب تجهیزات و آنتن‌های وایمکس اقداماتی را انجام دهد.
وی با بیان اینکه نه اپراتورهای دولتی و نه شرکت های خصوصی از تجهیزات تولید داخل حمایتی نکرده‌اند، اعلام کرد: به دلیل نبود حمایت مناسبی در شرایط فعلی کنندگان داخلی به این نتیجه رسیده‌اند که تولید داخل هیج ارزشی ندارد.
همتی در پاسخ به این پرسش که مسوولان اپراتورها معتقدند تجهیزات تولید داخل از استانداردهای لازم بر خوردار نیستند و کیفیت شبکه را کاهش می دهند، افزود: دسترسی به کیفیت مناسب یک شبه امکان پذیر نیست و تولید کنندگان داخلی تاکنون هیچ گونه حمایت چشم گیری را از جانب مسوولان دریافت نکرده‌اند.
به گفته وی، با حمایت دائمی و مستمر از سوی مسولان دولتی و اپراتورها خصوصی کیفیت تجهیزات داخلی به مرور افزایش خواهد یافت.
در همین حال چندی پیش شاهرخ شیبانی، رییس هیات مدیره سندیکای صنعت مخابرات با بیان اینکه اپراتورهای وایمکس تجهیزات خود را از شرکت های چینی و کره ای تامین می کنند، اعلام کرد: نباید از شرکت های وایمکس انتظار داشت که تجهیزات خود را از داخل تامین کنند، به دلیل اینکه محصول داخلی برای این سرویس توسط شرکت های داخلی تولید نشده است.
به گفته وی تنها دکل‌ها و سایر تجهیزات سخت افزاری این چنینی توسط شرکت های داخلی تامین شده و اغلب این تجهیزات بیشتر چینی و مابقی آن کره ای است.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو